Nyhedsbrev for Vejsporten Nr. 2-2024
Ny organisering af Vejsportsudvalget
Den nye struktur for Vejsportsudvalget vil fremover bestå af en administrativ an- svarlig og to sportsgrensansvarlige. En for hhv. pålidelighedsløb og en for orienteringsløb, som udpeges af bestyrelsen. Kurt Rasmussen er sportsgrensansvarlig for orienteringsløb, Ulrik Hejl er indtil en afløser er fundet ansvarlig for pålidelighedsløb, og René Hansen fra DASUs sekretariat er udpeget som administrativ ansvarlig.
Derudover består vejsportsudvalget af to turneringsudvalg for hhv. orienteringsløb og pålidelighedsløb. Tanken er, at de hver skal bestå af 5-6 personer fra arrangerende klubber m.m.
Pladserne i de to turneringsudvalg er endnu ikke fuldt besat, og klubber og medlemmer opfordres hermed til at komme med forslag til relevante personer, der vil bidrage til sportens overlevelse ved at tage aktivt del i arbejdet med at forme sportens fremtid.
Det skal understreges, at dette ikke er en tilmelding til deltagelse i turneringsudvalgene men en mulighed for at se, om det kunne have din interesse.
Det første indledende møde vedr. turneringsudvalgene forventes afholdt den 27. august i Middelfart, og tilmelding sendes senest den 22. august til René Hansen på mail: reh@dasu.dk.
Nyt kommissorium og oversigt over vejsportsudvalgets organisering finder du her.
Løbsoversigt på DASUs hjemmeside
På hjemmesiden er der en oversigt over vejsportsløb, hvor man kan finde tillægsregler, resultatlister og dommerrapporter. Siden blev etableret sidste år, og den kan give en god oversigt over fremtidige løb, samt resultater fra tidligere løb. Siden blev etableret med henblik på at udvalget ønskede at dommerrapporterne skulle offentliggøres.
Du finder oversigten her under vejsport på dasu.dk.
Spørgsmål
Har du spørgsmål omkring o-sporten, kan du maile til os på dasu@dasu.dk - skriv ”Vejsport” i emneboksen og så naturligvis dit spørgsmål.