Der er ingen fine flerfarvede curbs med riller gravet ned i indersiderne af svingene. Ej heller hvide kantstriber malet på inder- og ydersiden af baneforløbet. Til gengæld er der i tusindvis af gamle dæk stablet og boltet sammen på en af de rulleveje, som det danske flyvevåben tidligere anvendte, når kampfly skulle til og fra start- og landingsbanerne på Flyvestation Tirstrup. For det er her, vi befinder os. På den nu nedlagte, militære del af Aarhus Lufthavn.

 

Dækkene, der ligger i stabler á fire, markerer det baneforløb, Djurslands Motor Klub Autosport anvender på sin træningsbane. Sidste år var klubben den ottendestørste herhjemme målt på antal kartinglicenser, og det til trods for, at du aldrig ser et løb med klubben som arrangør i den officielle DASU-kalender, har man alligevel et godt klubliv blandt klubbens godt 100 aktive kartingkørere.

 

”Vi har ingen hemmeligheder overfor hinanden, og vi låner også af hinanden, hvis nogen står og mangler en reservedel. Det er desværre bare en betonbane, vi har, for hvis vi havde en rigtig asfaltbane, ville vi være den største klub,” siger Brian Johansen i den artikel i det seneste nummer af Autosport, som er blevet omdelt til postkasserne hos medlemmerne af DASU-klubberne. Skulle du mod forventning ikke have modtaget dit eksemplar, så skriv en besked eller en mail til dasu@dasu.dk. Så får du det eftersendt…